Adres szkoły
Al. Korfantego 141
40-154 Katowice
Telefon
32 258 92 15
600 35 35 10
Al. Korfantego 141
40-154 Katowice
32 258 92 15
600 35 35 10
eadsgn
2024-04-17
Zajęcia prowadził Rafał Rogowicz – trener mentalny, terapeuta, coach.
Za sprawą dzisiejszych warsztatów uczestnicy dowiedzieli się, od czego zależy pewność siebie podczas wszelkich wystąpień takich jak chociażby: udzielanie odpowiedzi na forum klasy, zabieranie głosy podczas publicznych spotkań czy pozornie banalna umiejętność zapytania obcej osoby o drogę czy jakąkolwiek pomoc.
Dzisiejsze spotkanie było też okazją, aby zrozumieć, skąd bierze się trema. Rafał Rogowicz zaprezentował szereg zagadnień związanych z tym, jak budować relacje z rozmówcą oraz wyjaśnił, czym jest trójką uwagi. Zwrócił także uwagę na ważne w procesie komunikacji aspekty, którymi są mowa ciała, postawa, strój. Wyjaśnił także rolę intonacji i modulacji głosu podczas mówienia, znaczenie gestykulacji i wreszcie samych słów czy zwrotów, które wzmacniają, osłabiają bądź zakłócają nasz rzeczywisty przekaz.
Ważnym elementem spotkania było omówienie metody komunikacyjnej FUKO, czyli takiego sposobu budowania wypowiedzi, by nawet trudny przekaz, krytyka czy zwracanie komuś uwagi nie raniły naszego rozmówcy i pozwalały na pozostanie w dobrych relacjach z osobą, do której kierujemy krytyczny komunikat.
F jak Fakty – mów o faktach zamiast oceniać osobę. Nie mów „zawsze się spóźniasz”. Jeśli przeszkadza Ci, że ktoś się spóźnia, bo krzyżuje twoje plany, powiedz, kiedy ta osoba się spóźnia (wymień konkretne sytuacje) a następnie – w myśl kolejnej litery – U jak Uczucia – ustosunkuj się do problemu, czyli powiedz tej osobie, co czujesz, kiedy się spóźnia i dlaczego tak bardzo Ci to przeszkadza bądź jest dla Ciebie ważne. Kolejny etap to O jak Oczekiwania. Wyraź je i powiedz: „jeśli przestaniesz się spóźniać, będziemy mieć więcej czasu, aby…”
K jak Konsekwencje/Korzyści – zamiast oceniać osobę (jesteś beznadziejny, bo się spóźniasz), powiedz, jakie np. złe konsekwencje wynikają z tego, na co właśnie zwracasz uwagę (spóźnianie się), a następnie przejdź do OCZEKIWAŃ. Chciałbym / chciałabym, abyś…
Warunki udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej:
Tagi :
Zaplanuj ją z nam i wybierz jeden z poszukiwanych zawodów. Ucz się i zarabiaj!